WIADOMOŚCI

BMW Sauber przed GP Wielkiej Brytanii
BMW Sauber przed GP Wielkiej Brytanii
Po punktach zdobytych w Turcji, BMW Sauber pracuje nad usprawnieniami F1.09. Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone oferuje kolejną okazję na ulepszenie podwójnego dyfuzora. Czynniki, które tworzą niesamowitą atmosferę podczas tego Grand Prix to wspaniały tor, szybkie łuki i nieprzewidywalna pogoda, a ponadto entuzjastyczni kibice. Duża liczba szybkich zakrętów na Silverstone czynią ważną rolę w ustawieniu optymalnego balansu aerodynamicznego.
baner_rbr_v3.jpg
Robert Kubica
"Zawsze lubię startować na Silverstone. Brytyjscy kibice są wspaniali. To jest historyczne miejsce dla sportów motorowych i można tam poczuć wyjątkową wyścigową atmosferę. Często pogoda jest nieprzewidywalna na Silverstone. Ważną rolę odgrywa wiatr. Szczególnie w szybkich zakrętach może mieć duże wpływ na zachowanie się bolidu. Z punktu widzenia kierowców ten tor jest dość trudny. Pierwszy sektor jest bardzo szybki i ma kilka naprawdę szybkich zakrętów. Myślę, że Silverstone może być torem, który odpowiada naszemu bolidowi."

Nick Heidfeld
"Zawsze lubiłem ścigać się na Silverstone, byłem juz tam wiele razy. Pierwszy raz startowałem tam w Formule 3000 i zrobiłem wiele kilometrów na początku mojej kariery jako kierowca testowy w Formule 1. Zawsze lubiłem się ścigać na tym torze, pomimo wielu okrążeń przejechanych tam, nigdy nie był moją dobrą stroną, w odróżnieniu do Budapesztu czy Suzuki. Zeszłoroczny wyścig na Silverstone był wspaniały. W chaosie spowodowanym pogodą założyliśmy właściwe opony i byłem w stanie wyprzedzić kilku rywali i zakończyć drugi. "

"Pierwszy sektor na Silverstone jest wspaniały - bardzo szybki i charakterystyczny. Będę bardzo rozczarowany jeśli Silverstone zniknie z kalendarza. Nigdy nie będę myślał o tym torze jako nieaktualnym - tradycyjnym tak, ale nie przestarzałym. Tor ma także wspaniałe zakręty, niesamowitą atmosferę tworzoną przez fanów. To będzie wielka strata."

Mario Theissen, szef zespołu
"Jadąc na Grand Prix Wielkiej Brytanii jesteśmy dobrze przygotowani, ale dalej mamy wiele pracy do zrobienia. Mimo, że rozwijamy się, sądząc po wynikach ze Stambułu. Zamontowaliśmy podwójny dyfuzor pierwszy raz w Turcji i efekt był jasny. Nasz samochód był wystarczająco szybki, by zdobyć punkty dzięki naszej pracy. Napewno nikt w zespole nie jest zadowolony z wyniku, ale damy z siebie wszystko, żeby zrobić krok naprzód. Przyspieszyliśmy swój rozwój i przyjedziemy na Silverstone z pakietem nowych ulepszeń. Teraz montować będziemy znaczne ulepszenia między dwoma, a trzema najbliższymi wyścigami i to będzie zawierać dalszy rozwój podwójnego dyfuzoru. Jestśmy daleko od spisania na straty sezonu 2009."

Willy Rampf, koordynator techniczny
"Żeby być szybkim na Silversotne musimy mieć samochód z potencjałem, ale ponadto z dobrym balansem. Tor charakteryzuje się szybkimi i bardzo szybkimi zakrętami, a kierowcy wychodzą z nich z dużą prędkością. Maggots-Becketts-Chapel jest jedną z najtrudniejszych kombinacji w całym kalendarzu Formuły 1. Powierzchnia toru jest dość szorstka, co oznacza, że za każdy błąd kierowcy, opony ponoszą konsekwencje. Bridgestone przywiezie dwie mieszanki na Silverstone, które dobrze spisały się w Stambule. Używaliśmy podwójnego dyfuzora po raz pierwszy w Turcji i dzięki temu zrobiliśmy krok naprzód. To była dobra decyzja, ale dalej nie jesteśmy zadowoleni z naszej sytuacji. Naszym celem jest ulepszać samochód podczas najbliższych przerw. Zamontujemy nowe przednie skrzydło na Silverstone w celu poprawy balansu samochodu. Jestem przekonany, że nasza forma pójdzie w górę."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

64 KOMENTARZY
avatar
Rize

14.06.2009 11:40

0

no widac ze chlopaki biora sie do roboty ale nadal sie wkurzam ze nic nie pracuja nad KERS - w Turcji mozna bylo zobaczyc ze sie niektorym mocno sie przydla a tor w UK jest dosc szybki


avatar
Seveir

14.06.2009 11:56

0

Właśnie, że na Silverstone nie ma gdzie używać KERSu. Mówili o tym kierowcy McLarena i komentatorzy Polsatu. Odnośnie artykułu pocieszające jest zdanie, że sezon 2009 jest spisany na straty. Nigdy na doktorku psów nie wieszałem, a i może uda im się w tym sezonie sfarcić jakiś dublet jak rok temu.


avatar
Seveir

14.06.2009 11:57

0

Że sezon 2009 nie jest spisany na straty* - oczywiście ;) Przydałaby się opcja opracuj/edytuj droga formula1.pl.


avatar
krz08

14.06.2009 11:58

0

będzie dobrze


avatar
wojtek_g

14.06.2009 12:03

0

tor jest szybki ale malo w nim mocnych dohamowan na co zreszta hamilton zwracal uwage mowiac ze niewiele im kers pomoze na silverstone ;)


avatar
bula28

14.06.2009 12:48

0

Oj oni już często zapowiadali że będzie dobrze, a później już nie było tak kolorowo... Oczywiście mam nadzieję, że będzie dobrze, ale myślę że dalej niż 5-6 miejsce nie uda im się wskoczyć. Naturalnie to byłby dobry wynik jak na ten rok, ale to ciągle mało...


avatar
grzes12

14.06.2009 13:19

0

Być może zbyt trzeżwo myślący w tej chwili nie jestem (wizyta teściów) ale myślę ze szanse na jakieś punkty są "Myślę ze Silvestrone jest może być torem , który odpowiada naszemu bolidow " słowa Roberta już dawno nie były tak obiecujące . Słów Mario nie będę komentować bo brzmi jak starta płyta, ale słowa Rampfa "zamontujemy nowe przednie skrzydło ...pojdzie w gorę " kto wie może w koncu wiedzą w którą drogę nalezy skręcić żeby to jakoś wyglądało ...? Pozdr. fanom Kubicy ...


avatar
tom12333

14.06.2009 13:26

0

zamontujemy nowe przednie skrzydło- różnica w stosunku do tego obecnie- bielsza farba


avatar
skidmarks

14.06.2009 14:27

0

Mają pod górkę w tym sezonie. No i każde 2-4 punkty w generalce dla każdego z kierowców HEI czy KUB będą ich cieszyć bardziej niż wcześniej.


avatar
pz0

14.06.2009 14:37

0

Na tym torze może być rzeczywiście nieźle. Silverstone raczej nie będzie pasowało tegorocznym konstrukcjom McLarena i Ferrari. Pownien spasować Toyotom i RedBullom no i oczywiście Brawnom, ale im każdy tor odpowiada. Mogą być rzeczywiście kolejne punkciki. Może wreszcie BMW zrobi coś sensownego z tym przednim płatem, bo ciągle nie podoba mi się to prowadzenie powietrza z tego skrzydła. Pewnie będzie poprawa bo chyba BMW zamknęło w końcu Alberta na klucz i zaczęli myśleć ludzie. Zmianę w podejściu BMW do rozwoju już widać, na każde GP przywożą nowe rozwiązania i jest odczuwalny postęp, ale tego straconego czasu z kilku pierwszych GP już nie da się tak łatwo odrobić.


avatar
blue57

14.06.2009 14:44

0

"Pierwszy sektor na Silverstone jest wspaniały - bardzo szybki i bezbłędny." - ktoś mi wyjaśni, co nick miał na myśli pisząc, że tor jest bezbłędny??


avatar
Piotre_k

14.06.2009 15:18

0

"Myślę, że Silverstone może być torem, który odpowiada naszemu bolidowi." - Robert zaczyna mówić jak nico Rosberg rok temu. Oby wyniki były lepsze. No i co się stało profesorowi doktorowi Mario, że chce modernizować bolid co wyścig? Co się stało z planem? ;P


avatar
Piotre_k

14.06.2009 15:21

0

Nico - z wielkiej litery oczywiście


avatar
skidmarks

14.06.2009 15:38

0

11. blue57 - Wydaje mi się że chodzi o to że jest tylko jeden tor przejazdu i trzeba go utrzymać inaczej nie osiągniesz prędkości na tych łukach przechodzących jeden w drugi


avatar
jawiemwszystko

14.06.2009 15:51

0

Możliwe. Te pierwsze łuczki tak mają ponoć, że małe uchybienie równa się duża strata czasowa :) Podobnie jest w kombinacji zakrętów Abey-Bridge.


avatar
jawiemwszystko

14.06.2009 15:52

0

*Abbey-Bridge.


avatar
Simi

14.06.2009 16:16

0

No no... Skoro w Turcji coś się zaczęło dziać, kto wie co będzie w Wielkiej Brytanii?


avatar
kumahara

14.06.2009 16:19

0

Lewis na Siverstone czuje się jak ryba w wodzie...


avatar
kumahara

14.06.2009 16:20

0

Silverstone*


avatar
bula28

14.06.2009 16:47

0

"Lewis na Siverstone czuje się jak ryba w wodzie..." Już chyba tak nie będzie bo bolid nie ten :P


avatar
orinocoPL

14.06.2009 17:17

0

Wow! Jestem w szoku. Poprawki co wyscig. Dali Albertowi update'a?


avatar
lipens

14.06.2009 17:55

0

Myślę że BMW bedzie walczyć w tym sezonie do końca i nie odpuszczą ponieważ nie waidomo czy w następnym sezonie wogóle wystartują. hehe. Jak narazie sa na liście zbuntowanych zespołów. :)


avatar
polek1

14.06.2009 18:37

0

A ja myślę ze mimo nowego przednigo skrzydła ciężko będzie o punkty...,no ale zawsze mozna się pomylić ...


avatar
Konik_mekr

14.06.2009 19:06

0

Optymistyczny ton wypowiedzi Roberta pozwala być nastrojomym optymistycznie..;)


avatar
xdomino996

14.06.2009 19:22

0

McLaren bedzie miał problem ich bolidy nie są zbyt szybkie. Jeśli chodzi o BMW więcej poprawek w Turcji trafili w 10. Modernizacje co wyścig to brzmi ładnie oby tak dalej.


avatar
morek154

14.06.2009 19:33

0

maja coraz szybszy bolid, pewnie kubica bedzie pierwszy


avatar
morek154

14.06.2009 19:33

0

od konca


avatar
lechart

14.06.2009 19:48

0

Mam nadzieję, że to nie są przechwałki. Mają niełatwe zadanie. Brak możliwości testowania prowadzi do gry w "ciuciubabkę". Myślę jednak,że idą w dobrym kierunku. W Turcji powrócili do poziomu z Australii. Mogą zatem wykonać teraz krok do przodu. Cieszę się, że z wypowiedzi Roberta, przebija umiarkowany optymizm.


avatar
Krzysztof-n

14.06.2009 19:57

0

proszę poprawić: " [...] czynią ważną rolę w ustawieniu [...] " czynić można cuda a rolę się pełni ....


avatar
antos05

14.06.2009 21:25

0

Jeżeli Robert mówi, że tor powinien pasowac do bolidu BMW Sauber to ja mu wierzę.Liczę na kolejne punkty RK i to więcej niż dwa.Marzy mi sie przerwanie dominacji Buttona, aby walka o majstra trwała do końca.


avatar
Iza_P

14.06.2009 21:31

0

Zazwyczaj nie lubię optymistycznych wypowiedźi Roberta . Tak na przekór , często było tak , że gry Kubica był optymistyczny - wszystko się waliło. Cóż , mam nadzieję ,że będzie dobrze. No i co? Walczymy dalej!


avatar
zig-zag

14.06.2009 21:43

0

Cóż to? nie ma ujadania na bmw? ech kibice jak choragiewki na wietrze. Wierni kiedy jest dobrze (jak z Malyszem). Z wypowiedzi Theissena jak zwykle niewiele wynika, za to Rampf ma racje, balans bedzie bardzo wazny, oby tego nie spieprzyli a zapewne znow beda punkty


avatar
Kimi Rajdkoniem

14.06.2009 21:48

0

Dlaczego wg niektórych z was nie ma gdzie użyć KERSu? 60-70% dystansu na pełnym gazie i dwa czy trzy mocne hamowania to mało?


avatar
grzes12

14.06.2009 22:07

0

32 zig-zag " ech kibice jak ....Wierni kiedy jest dobrze " -A jest dobrze ? Będzie dobrze jak BMW będzie w stanie walczyć o podium... Tak balans będzie ważny ,ale jeszcze ważniejsze będzie to jaki będzie poziom przyczepności a więc odpowiednie dogrzewanie opon , co jest piętą achillesa zespołu BMW


avatar
niza

14.06.2009 22:32

0

Kimi Rajdkoniem jest gdzie użyć, owszem, ale nie ma tylu stref pełnego hamowania, żeby naładować baterie. I w tym jest cały szkopuł


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu